Κυριακή, 30 Μαΐου 2010

oLon




(διάσπορε, αυτοί είναι κάποιοι άλλοι δερβίσηδες)

Σάββατο, 29 Μαΐου 2010

μην ξαναμιλήσετε για σκλαβωμένα καράβια



Ελεύθερη Μεσόγειος. Διεθνή ύδατα νότια της Κύπρου, 29/5/2010, 13:00

Ο ρόλος της κυπριακής Κυβέρνησης

Η κυπριακή κυβέρνηση απαγόρευσε σε ευρωπαίους βουλευτές - μεταξύ των οποίων 2 Έλληνες-, σε ευρωβουλευτές -1 Κύπριος-, σε δημοσιογράφους, σεπανεπιστημιακούς και σε άλλους πολίτες να αποπλεύσουν, με ιδιωτικά μέσα,από κυπριακό λιμάνι προκειμένου να ενσωματωθούν στην αποστολή ου Freedom Flotilla(Στόλος της Ελευθερίας). Η στάση αυτή της κυπριακής κυβέρνησης τραυμάτισετη διεθνή αποστολή, ειδικότερα το ελληνικό και το κυπριακό τμήμα της,στερώντας την από την «ανθρώπινη ασπίδα» πολλών βουλευτών που επρόκειτο να συμμετέχουν.

Τους παγίδευσε και τους εγκλώβισε στο νησί, παραβιάζοντας το δικαίωμα τους ως πολιτών που νόμιμα εισήλθαν στο κυπριακό έδαφος, να κινηθούν ελεύθερα και να αποχωρήσουν ελεύθερα δια θαλάσσης προς κάθε νόμιμο προορισμό της επιλογής τους.

Η στάση αυτή θυμίζει άλλα καθεστώτα, άλλων εποχών, και ήδη προκαλεί την αντίδραση πολλών ευρωπαϊκών κυβερνήσεων. Πέρα από το τραύμα που επέφερε στην αποστολή το ισραηλινής επιταγής σχέδιο που εκτυλίχθηκε τις μέρες αυτές στην Κύπρο, ένα μείζον για τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα της κυπριακής υπόθεσης και του κυπριακού λαού ζήτημα έχει δημιουργηθεί. Τριών χιλιάδων χρόνων ιστορία στην ανατολική Μεσόγειο που διαμόρφωσε ισχυρότατους δεσμούς φιλίας και εμπιστοσύνης με τους γειτονικούς αραβικούς λαούς, και ειδικότερα με τον υπό καθεστώς κατοχής αντιστεκόμενο παλαιστινιακό λαό, κοινή κληρονομιά αντικατοχικών αγώνων για την ελευθερία, απεμπολήθηκαν, αποκόπτοντας έτσι την Κύπρο από τους στρατηγικούς της συμμάχους. Η γεωπολιτική και διπλωματική αποδυνάμωση της Κύπρου στους διεθνείς οργανισμούς προβάλλει ως κίνδυνος που μπορεϊ να εκδηλωθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα, με τρόπο που να βλάψει ανεπανόρθωτα την κυπριακή υπόθεση.

Η πειθήνια -από πλευράς κυπριακής κυβέρνησης- εφαρμογή μέρους του ισραηλινού σχεδίου αποτροπής της αποστολής, αποτελεί αυτοχειρία για την Κύπρο καθώς υποχρέωσε πολλούς ευρωπαίους βουλευτές, απογοητευμένους και αιφνιδιασμένους από τη στάση της, να περάσουν στο κατεχόμενο βόρειο τμήμα της, ώστε να μπορέσουν να απεγκλωβιστούν από την Αμμόχωστο και να φτάσουν στα διεθνή ύδατα, ώστε από εκεί να μπορέσουν να συναντήσουν τα άλλα πλοία της αποστολής. Φίλοι της παλαιστινιακής υπόθεσης κινδυνεύουν τώρα να πάψουν να είναι και φίλοι της κυπριακής υπόθεσης.

Καταδικάζουμε με τον πιο απερίφραστο και κατηγορηματικό τρόπο τη στάση αυτή της κυπριακής κυβέρνησης για την εκτός κάθε νομικού πλαισίου απόφασή της να πλήξει την μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αποστολή αλληλεγγύης και παράδοσης ανθρωπιστικής βοήθειας στο λαό της Γάζας, εκχωρώντας ουσιαστικά τα χωρικά
της ύδατα στο Ισραήλ.

Παρασκευή, 28 Μαΐου 2010

για την βαρβαρότητα

Ο "πέμπτος καβαλάρης" της Αποκαλύψεως είναι η αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης φυλών και εθνών


O χαρακτηρισμός των Ελλήνων ως απατεώνων, προδοτών και άλλων τινών δεν είναι παρά μία ακόμα περίπτωση του κοινωνιολογικού φαινομένου της επικλήσεως αρνητικών εθνικών στερεοτύπων σε περιπτώσεις κρίσεων. Αντί να κρίνονται και να κατακρίνονται αποφάσεις ή ενέργειες συγκεκριμένων ατόμων, στιγματίζεται συλλήβδην έναs ολόκληρoς λαός. Το πιο επικίνδυνο στερεότυπο είναι η αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης φυλών και εθνών.

Το αρκτικόλεξο «ΡΙGS», το οποίο χρησιμοποιούν Δυτικοευρωπαίοι και Αγγλοσάξονες επενδυτές και σχολιαστές, ως συνοπτικό τρόπο αναφοράς στους λαούς της Νότιας Ευρώπης και τις οικονομίες τους, δεν είναι μόνο μια κακόγουστη προσβολή. Είναι μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού φαινομένου της αμφισβήτησης της ανθρώπινης φύσης του συνανθρώπου, της διαδικασίας κατά την οποία μέλη μιας εθνικής ομάδας υποβιβάζουν τα μέλη μιας άλλης στο επίπεδο των ζώων, μεταδίδοντας έμμεσα το μήνυμα ότι είναι άξια να τύχουν παρόμοια με αυτά μεταχείρισης.

Αν και ορισμένα έντυπα, όπως οι «Financial Τimes», και τράπεζες, όπως η Βarclays, κατόπιν καταγγελιών, όπως εκείνη του Πορτογάλου υπουργού Οικονομικών, απαγόρευσαν τη χρήση του, ο όρος κινδυνεύει να καθιερωθεί. Όσοι εξακολουθούν να τον χρησιμοποιούν δεν αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα μιας τέτοιας πρακτικής. Λησμονούν ότι παρόμοιες μειωτικές εκφράσεις είχαν χρησιμοποιηθεί συστηματικά κατά το παρελθόν για να απευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη, να αναστείλουν τυχόν ενδοιασμούς, να απενεργοποιήσουν τη συναισθηματική ταύτιση και να διευκολύνουν διωγμούς, σφαγές, ακόμα και γενοκτονίες.

Της γενοκτονίας της Ρουάντας για παράδειγμα είχε προηγηθεί μια κυβερνητικά συντονισμένη εκστρατεία λεκτικής «αποκτήνωσης» των θυμάτων και κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Πόλεμου η ιαπωνική προπαγάνδα είχε χρησιμοποιήσει την ίδια μέθοδο εναντίον των Αμερικανών. Η πιο ακραία, βέβαια περίπτωση, ήταν εκείνη του Τρίτου Ράιχ. Ένα από τα σκευάσματα που χρησιμοποιήθηκαν για τη γενοκτονία των Εβραίων στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως, ήταν το παρασιτοκτόνο Ζyclon Β. Πολύ πριν, όμως, οι κρατούμενοι εξοντωθούν με παρασιτοκτόνα, είχε προηγηθεί η απομείωση της ανθρώπινης φύσης τους από τον ναζιστικό μηχανισμό προπαγάνδας.

Εκφράσεις όπως «αρουραίοι», «μολυσματικά ζωύφια» είχαν χρησιμοποιηθεί συστηματικά για τον χαρακτηρισμό τους. Και φυσικά όταν εκλαμβάνεις τους αντιπάλους σου όχι ως ανθρώπους αλλά ως κτήνη ή παράσιτα, δεν έχεις και πολλούς ενδοιασμούς για να τους εξοντώσεις προκειμένου να ανακυκλώσεις τις τρίχες ή το λίπος τους. Η λεκτική «αποκτηνωτική» βία αποτελεί συχνά τον προθάλαμο πραγματικής και όχι μόνο στη διεθνή σκηνή.

Σε έρευνά μου για τα εγκλήματα του όχλου είχα κάνει διάκριση μεταξύ δύο κατηγοριών υβριστικών εκφράσεων, εκείνων οι οποίοι αρνούνται τον ανδρισμό του αντιπάλου και εκείνων οι οποίοι αρνούνται την ανθρώπινη φύση του και είχα διαπιστώσει ότι η πρώτη ανοίγει τον δρόμο σε ριτουαλιστική και η δεύτερη σε πραγματική βία. Οι τραγικές συνέπειες της λεκτικής «αποκτήνωσης» είναι ο λόγος για τον οποίο οι ανθρωπολόγοι Μontagu και Μatson θεωρούν ότι οι διαδικασίες άρνησης της ανθρώπινης υπόστασης συνανθρώπων είναι «ο πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως» . Θα ήταν υπερβολικό, βέβαια, να ισχυριστεί κανείς ότι οι χρήστες του όρου «ΡΙGS» προετοιμάζουν το έδαφος για την οικονομική κατακρεούργηση των άσωτων «γουρουνιών» του Νότου.

Είναι όμως απορίας άξιο το ότι πολιτισμένοι άνθρωποι φτάνουν στο σημείο να διαδίδουν μειωτικές εκφράσεις που τόσα δεινά έχουν προκαλέσει κατά το παρελθόν. Όταν δεν αντιμετωπίζουμε τους άλλους ως άτομα, αλλά ως εκπροσώπους στερεοτύπων, όταν μία εθνότητα θεωρείται ότι ενσαρκώνει το έντιμο και το ηθικό και ο αντίπαλος το δόλιο και το ανήθικο, τότε ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για κάθε λογής βαρβαρότητα. Ούτε οι Νότιοι είναι «γουρούνια», ούτε οι Έλληνες είναι εκ γενετής απατεώνες, ούτε οι Γερμανοί επιρρεπείς σε γενοκτονίες.

Το καλό και το κακό ενυπάρχει στον καθένα και το δεύτερο μπορεί εύκολα να πυροδοτηθεί από λεκτικές κοινωνικές διαδράσεις. Ας ελπίσουμε ότι ο «πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως», προτού συνεχίσει τη νέα του επέλαση, θα σκοντάψει στους βράχους της λογικής και της κοινής μας ανθρωπιάς.

Ευγένιος Τριβιζάς

Πηγή: tanea.gr

Πέμπτη, 27 Μαΐου 2010

ήρωες Vs αντιήρωες

είπα και 'γω να λείψω για 4 μέρες και αναποδογυρίστηκε ο κόσμος

να δούμε τώρα ποιος θα μαζεύει ποιον!

Παρασκευή, 21 Μαΐου 2010

ως πότε θα σας κρύβουμε;



Άστεγοι!

Τα μέτρα για τη στέγαση "παράνομων αλλοδαπών" απέδωσαν.

Όταν νυχτώσει για τα καλά, γεμιζουν κάποια παγκάκια και σκοτεινές γωνιές της Λευκωσίας.

Δεν θα σας πω που... για κάποιους είναι και το μοναδικό καταφύγιο που έχουν.


Άλλωστε δεν τους χρειάζεται μια ακόμα επιχείρηση σκούπα...

Ζουν μακριά απο τα μάτια των ανησυχων πολιτών... μακριά απο τα ματια μας, στο σκοτάδι.

Η πρακτική είναι γνωστή - της περίφημης σχολής κυπριακής σκέψης:

Ο,τι δεν γνωρίζουμε, δεν υπάρχει!

κι ας μην τρέξουν τα σαϊνια δημοσιογράφοι να βρουν τσάμπα είδηση- άστε τους ήσυχους. Έτσι κι αλλιως δεν έχετε κάτι να τους προσφέρετε, ούτε και μπορείτε ή θέλετε.
(ένα τέτοιο άρθρο προϋποθέτει έρευνα... που να τρέχετε τώρα)






Μάιος και κάνει ένα κρύο!

Να 'ταν Αύγουστος...





http://afroditealsalech.blogspot.com/2010/05/blog-post_450.html

Κυριακή, 16 Μαΐου 2010

αντίστροφη μεταφυσική



.



δεν μένουν αχνάρια στη θάλασσα καλή μου,
εφτά γενιές ανθρωπότητας και ακόμα χωράει κι άλλες.

μόνο τη μνήμη τ'αλάτι συγκρατεί,
σε κρύσταλλους δυσανάγνωστους που μας μπερδεύουν.

τ’ αλφαβητάρι δεν τελειώσαμε ποτέ.
στο κάπα σταματήσαμε μ' ένα βαρυφορτωμένο καράβι
κι ένα κιάλι που ήτανε θολό.

κι ήρθε το Τ να ανακόψει τα Ρ τα ορμητικά
εκείνα που σάρωσαν τις προκυμαίες,
τις γέφυρες και τα καράβια της επιστροφής.

μια αντίστροφη μεταφυσική δηλώνει το αυτονόητο -
κάποιοι την ονόμασαν ελευθερία

αυτή η φωτιά, ούτε φρένο ούτε γκάζι βάζει στη ζωή
απλά επαναπροσδιορίζει τη γαλήνη

γι’ αυτό κλείσε τα μάτια, κι ανάμεσα στο κύμα,
άκουσέ με
κι ύστερα, άφησέ με να χαθώ.

αν θες συλλογίσου με ξανά
αλλά άφησέ με και πάλι να χαθώ.

μόνο τα ιόντα υφαίνονται μαζί
μέχρι την τελική κρυστάλλωση ή ακύρωση