Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2008

ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΑΝΕΜΙ

¤
Επειδη πολλά λέμε για τους άλλους σκεφτηκα να συμπεριλάβω Πολιτικές του Οργανισμου οι οποίες εφαρμοζονται απο την πρώτη μερα λειτουργίας του.

Ειναι πνευματικη ιδιοκτησια του Οργανισμου αλλα δινεται απλόχερα σε όσους ενδιαφέρονται. Αλλωστε οι Πολιτικές αυτές εχουν πραγματική αξια μονο όσο χρησιμοποιούνται και όσο ανανεώνονται ...

ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ του ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΠΑΝΕΜΙ


Οι κανονισμοί αποτελούν ένα συγκερασμό παγκόσμιων αναγνωρισμένων πρακτικών και κανόνων μετά από επεξεργασία με την ομάδα Απανέμι. Οι κανονισμοί εμπλουτίζονται σε τακτά διαστήματα καθώς εξελισσόμαστε ωστόσο δεν υποκαθιστούν την κύρια ανθρωποκεντρική προσέγγιση και λόγο ίδρυσης του Κέντρου η οποία είναι
να δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο εφαρμοσμένων πρακτικών με αποδέκτες τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, με τρόπο οποίος να έχει ανθρωπιά, συνεχιζόμενη και βαθιά γνώση του αντικειμένου και αποτελεσματικότητα


σε σχέση με κάθε χρήστη/ρια υπηρεσιών

1.θεωρεί το συμφέρον του χρήστη υπηρεσιών ως πρώτη προτεραιότητα
2.σέβεται και προστατεύει τα νομικά και ανθρώπινά του δικαιώματα
3.σέβεται το δικαίωμα εμπιστευτικότητας και ιδιωτικότητας - εξαιρουμένων των περιπτώσεων που ορίζονται από το νόμο και αναγνωρισμένων κανόνων δεοντολογίας συγκεκριμένων ειδικοτήτων.
4.ανταποκρίνεται με ενσυναίσθηση σε κάθε χρήστη υπηρεσιών με προσωπικό ενδιαφέρον και υπηρεσίες
5.δέχεται τα σχόλια του χρήστη υπηρεσιών όπως λέγονται, αποφεύγοντας την κριτική ή την έκφραση προσωπικών απόψεων ακόμα και αν υπάρχουν διατυπωμένες κατηγορίες ή επιβαλλόμενες ποινές προς τον χρήστη υπηρεσιών
6.προσφέρει υπηρεσίες χωρίς να καταλογίζει ευθύνες ή αιτιάσεις προς τον χρήστη υπηρεσιών
7.εκφράζει και τρέφει μεγάλη αποφασιστικότητα για λογαριασμό του χρήστη υπηρεσιών
8.προασπίζεται τα δικαιώματα του χρήστη υπηρεσιών ανεξάρτητα των δικών του πεποιθήσεων ή απόψεων
9.δεν δίνει ή καλλιεργεί λάθος ή ανέφικτες προσδοκίες προς τους χρήστες υπηρεσιών
10.όταν υπάρχει σύγκρουση μεταξύ δυο χρηστών υπηρεσιών τότε ενεργεί για τα συμφέροντα μόνο ενός από τους δυο αφού πρώτα διευθετήσει την παραπομπή του άλλου σε διαφορετικό λειτουργό.
11.τηρεί τον επαγγελματικό κανόνα να μην αναπτύσσει ερωτικές σχέσεις με χρήστη υπηρεσιών
12.παραπέμπει σε άλλον λειτουργό εκείνες τις περιπτώσεις που υπήρξε προσωπική σχέση στο παρελθόν
13.κάνει παραπομπές και ενημερώνει άλλες υπηρεσίες με γνώμονα ΜΟΝΟ το καλύτερο συμφέρον του χρήστη υπηρεσιών αποφεύγοντας κάθε σύγκρουση συμφέροντος κατά τη διαδικασία.
14.δίνει την ευκαιρία σε συνάδελφους λειτουργούς να απευθυνθούν για στήριξη όταν οι ίδιοι τραυματίζονται από το χειρισμό μιας υπόθεσης ή διαφαίνονται σημάδια κόπωσης στην εργασία.


σε σχέση με συναδέλφους, άλλους επαγγελματίες και το κοινό

1.κάνετε σχέσεις με άλλους συνάδελφους οι οποίες θα προάγουν τον αμοιβαίο σεβασμό, δημόσιο σεβασμό, και βελτίωση των υπηρεσιών
2.κριτικές αναφορές προς συναδέλφους γίνονται μόνο όταν μπορούν να υποστηριχτούν και επιβεβαιωθούν και είναι εποικοδομητικές
3.φροντίστε το περιβάλλον όπου συναντάστε να προωθεί σχέσεις ηρεμίας και αλληλοκατανόησης και δημιουργείστε χρόνο για να ασχοληθείτε με πράγματα τα οποία δυσχεραίνουν την επικοινωνία
4.δημιουργείστε σχέσεις αμοιβαίου σεβασμού με άλλους επαγγελματίες του τομέα σας
5.ενσυνείδητα αποφεύγετε να δέχεστε τα σχόλια και αβάσιμες φημολογίες οι οποίες αφορούν άλλους συναδέλφους ή συνεργάτες επαγγελματίες
6.μοιραστείτε τη γνώση και ενθαρρύνεται τον επαγγελματισμό στην προσφορά υπηρεσιών στο τομέα σας μεταξύ συνεργατών και συναδέλφων εθελοντών ή επί πληρωμή
7.προσφέρετε βοήθεια σε νέους συνεργάτες που δεν έχουν πείρα και προωθείστε συστηματική την ποιότητα και επαγγελματισμό στις επαγγελματικές σας ανταλλαγές
8.επιβεβαιώνεται διαρκώς πως εθελοντές στο τομέα σας έχουν συνεχές εκπαίδευση, επίβλεψη, αναφορές και νέο υλικό και στήριξη για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο έργο τους
9.ενεργείστε υπέρ της πρόληψης και ενημέρωση για θέματα βίας και κακοποίησης και ενεργείστε προσαυξητικά σε κάθε προσπάθεια στο τομέα αυτό
10.σεβαστείτε του νόμους της χώρα που εξασκείστε καθώς εργάζεστε να αλλάξετε εκείνους τους νόμους και πρακτικές που είναι άδικοι, με διάκριση ή μη επαρκείς

για τις επαγγελματικές της/του επαφές

1.συντηρήστε υψηλά επαγγελματικά και προσωπικά σταθερές στην απόδοση τη υπηρεσία και υπεράσπιση των χρηστών υπηρεσιών
2.αναζητήστε και προσηλωθείτε στο βάθος στης εμπειρίας και της γνώσης στην απόδοση υπηρεσιών προς τους χρήστες
3.μην κάνετε διακρίσεις προς οποιονδήποτε θύμα, υπάλληλο, συνάδελφο, συνεργάτη, ξένο συνεργάτη επαγγελματία ή άτομο στη βάση της ηλικίας, του φύλου, ανικανότητας, ηθικότητας, φυλής, προέλευσης, θρησκευτικών πεποιθήσεων, σεξουαλικών προτιμήσεων
4.μην αποκαλύπτετε ποτέ δημοσίως το όνομα ή άλλα στοιχεία χρήστη υπηρεσιών εκτός από τις περιπτώσεις που υπάρχει άδεια από τον/την ιδιο/α ή δικαστική απαίτηση
5.δημοσίως θα πρέπει να διαχωρίζετε την προσωπική άποψη με εκείνη του οργανισμού για τον οποίο εργάζεστε ή είστε μέλος
6.μην αξιοποιείτε τη θέση την οποία έχετε για να εξασφαλίσετε δώρα, χρηματα ή άλλες αμοιβές, ευεγερτηματα ή προνόμια.
7.αναφέρετε σε σχετικές αρχές όσους επαγγελματίες γνωρίζετε πως κακοδιαχειρίστηκαν μια υπόθεση ατόμου ή αποτελούν όνειδος για το επάγγελμα με ακριβή στοιχεία
8.αναφέρετε σε σχετικές αρχές κάθε σύγκρουση συμφέροντος που εμποδίσει είτε εσάς ή άλλον επαγγελματία να προσφέρει ικανοποιητική υπηρεσία προς χρήστη, συνεργάτη, ή την αμεροληψία του.


για το χώρο εργασίας

1.σεβασμό στην καθαριότητα, υγιεινή και τάξη του χώρου εργασίας
2.φροντίστε τη μη χρήση διακριτικών που αφορούν προτιμήσεις σε φύλο, φυλή, θρήσκευμα, κομματική ή άλλη προτίμηση, χρήση συμβόλων και αναφορών που να δηλώνουν ιδεολογική ή άλλη τοποθέτηση
3.δημιουργείστε συνθήκες που να επιτρέπουν την επικοινωνία με τον χρήστη υπηρεσιών - συνθήκες που δεν διακόπτουν την επικοινωνία (τηλεφωνά κλπ) - έχετε μικρά χρηστικά αντικείμενα που διευκολύνουν επικοινωνία (χαρτομάντιλα, ή σφαγιδούλες επιβράβευσης για παιδία κλπ
4.τηρείται διαχωρισμό μεταξύ των προσωπικών και επαγγελματικών αντικειμένων στο χώρο εργασίας
5.επιλέξτε εικόνες ή αφίσες που να προάγουν την θετικότητα
6.«νιώστε» το χώρο και επεμβαίνετε συχνά με ανανεωτικές ιδέες
7.σεβαστείτε τη χρήση κάθε χώρου ξεχωριστά και διατηρήστε την ιδιότητα του (χώρος συνεδρίων για μεγάλους, για παιδιά, Απανεμι family room, γραφεία λειτουργών, υποδοχή κλπ)
8.ελέγξτε καθημερινά την είσοδο – τι είναι αυτό που βλέπει πρώτη φορά το άτομο που έρχεται
9.επιλέξτε την τυπική αλλά ζεστή ανθρώπινη προσέγγιση στην τηλεφωνική γραμμή ή προσωπική επαφή και μην εικάζετε ότι μπορεί να υπάρξει «οικειότητα»
10.φροντίστε με μικρές επιπρόσθετες «επεμβάσεις» το χώρο που ξαφνιάζουν θετικά και δεν κατηγοριοποιούν άτομα και συνθήκες επικοινωνίας
11.μην αλλάζετε δραματικά κάτι χωρίς την ανταλλαγή απόψεων με άλλους συνεργάτες
12.εμπέδωση του σχεδιασμού του χώρου βάση του μοντέλου των 5 intelligences
13.μην απομακρύνεται υλικό ή φακέλους από το χώρο
14.σεβαστείτε το συγγραφικό ή δημιουργικό/πνευματικό δικαίωμα του οργανισμού που εργάζεστε και άλλων φορέων/ατομων ή οργανώσεων


¤ Το μπλε ρόδο αλλάζει στα έντυπα των Πολιτικων γιατι συμβολίζει την αποκρυστάλωση πρακτικων και θεσεων

1 σχόλιο:

Ο γνωστός άγνωστος είπε...

Τους κάβους λύσανε τα όνειρα και πάνε
στ' άγρια πέλαγα με την κακοκαιριά
σαν τις καρδιές που απελπισμένα αγαπάνε
και στις φουρτούνες ταξιδεύουν με βοριά

Τα όνειρά μου στης καρδιάς το φυσομάνι
θα ταξιδέψουν μα δεν θά 'βρουνε λιμάνι
με τόσα λόγια που 'χεις πει, και που θυμάμαι
για ποιας αγάπης τ' απανέμι να μιλάμε

ΓΙα της αγάπης ταξιδέψαν το σαφάρι
μα το ταξίδι έχει μείνει στα μισά
τα μάτια σου ήτανε του έρωτά μου οι φάροι
πως να φωτίσουν στον Σιρόκο που φυσά

Τα όνειρά μου στης καρδιάς το φυσομάνι
θα ταξιδέψουν μα δεν θά 'βρουνε λιμάνι
με τόσα λόγια που 'χεις πει, και που θυμάμαι
για ποιας αγάπης τ' απανέμι να μιλάμε


Από: http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Poems&act=details&poem_id=55139