Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

Διαβάζω ενα συνθημα με ο,τι έχω μέσα στο κεφάλι μου ...

Η απουσία των γυναικών από τις διαπραγματεύσεις, το εθνικό συμβούλιο και το σχεδιασμό μιας πιθανής λύσης είναι πασιφανής - αλλά φοβάμαι σε ελάχιστους.

Ο καχύποπτος σχολιαστής του πιο κάτω ανυπόγραφου κειμένου [ΠΟΛΙΤΗΣ 20/1/2010] ασχολείται με το σύνθημα "Είμαστε γυναίκες, είμαστε υπερ της λύσης" για να συνεχίσει με δαιδαλώδεις και νεφελώδεις στοχασμούς που αναταράσσουν την γνωστή "σούπα" συσχετισμών που υπάρχουν στα μυαλά των περισσοτέρων κάθε φορά που κάποιος διαβάζει μια φράση που ξεκινά με το "Ειμαστε γυναικες....".

Δεν διακρίνω καμιά πρόθεση να διαβάσει το σύνθημα πραγματικά, να ασχοληθεί με την αξίωση του δηλ. τη λύση, να δει την κινηματική του προοπτική. Πόσο μάλλον να αναρωτηθεί γιατί κινηματικά οι γυναίκες περιορίζονται σε κάποια συνθήματα και μεμονωμένες εκδηλώσεις.

Ωστόσο ας θυμηθούμε ότι πριν αρκετους μήνες ο Χριστόφιας και ο Ταλατ στο δρόμο για την πρώτη τους συνάντηση, που σήμανε την έναρξη των επαφών τους για λύση, πέρασαν ανάμεσα από δεκάδες Ε/κ και Τ/κ γυναίκες και στις δυο πλευρές οι οποίες φωναζαν ακριβως αυτό: "Θέλουμε λύση - τώρα".

Εκείνη την μέρα, δεν είδαμε άλλες πληθυσμιακές ομάδες να κάνουν κάτι παρόμοιο.
Για φανταστείτε "τα διαπραγματευόμενα αγόρια μας" να διαβαζαν κατα καιρούς συνθηματα όπως:

"Είμαι πρόσφυγας είμαι υπέρ της λύσης"
"Ειμαι εργάτης είμαι υπέρ της λύσης"
"Είμαι ανάπηρος είμαι υπέρ της λύσης"
"Ειμαι γκέυ, είμαι υπέρ της λύσης"
"Ειμαι παιδί, είμαι υπέρ της λύσης"
"Ειμαι φρουτέμπορας, ειμαι υπέρ της λύσης"
"Ειναι μετανάστης, είμαι υπέρ της λύσης"
"Είμαι ντιβέλοπερ είμαι υπέρ της λύσης"
"Ειμαι άνεργος είμαι υπέρ της λύσης"
"Ειμαι Μαρωνίτης ειμαι υπέρ της λύσης"
"Είμαι Βαρωσιώτης, είμαι υπέρ της λύσης"
"Είμαι αντιρρησίας συνείδησης, είμαι υπέρ της λύσης"
"Είμαι γονιος στρατιώτη, είμαι υπέρ της λύσης"
"Ειμαι εγκλωβισμενος, είμαι υπέρ της λύσης"

κ.ο.κ.

και ενώ οι γυναίκες κάνουν αυτο που η κινηματική ωριμότητα τούς επιτρέπει να κάνουν, κάποιοι διαβάζουν τα συνθήματα και ταμπουρώνονται πίσω απο την ΔΙΚΗ τους ταυτότητα του φύλου μαζι με τα βαρίδια αιώνων προκαταλήψεων, κλισέ και στερεότυπων τα οποία φυσικά και αναπαράγουν.


πως να λύσουμε το "αλυτο"
εδώ έχουμε άλλα θέματα άλυτα για αιώνες !!!!!!!!!!!


το άρθρο μαζί με σχόλια :


Αν δεν έχει πεθάνει το αντριλίκι... [!]

Οι γυναίκες μας [έμφαση δική μου] διοργάνωσαν εκδήλωση στην πύλη της οδού Λήδρας (Λοκματζή). Ένα πανό έγραφε το εξής: «Είμαστε γυναίκες, είμαστε υπέρ της λύσης». Ένα άλλο έλεγε: «Είμαστε γυναίκες, είμαστε υπέρ της ομοσπονδίας». Μπερδεύτηκε ένας πολίτης [είχατε πάρει συνέντευξη στον πολίτη; Θα ήθελα να ξέρω το όνομά του παρακαλώ.]μόλις τα είδε αυτά και ρώτησε: «Μήπως είναι υπέρ της λύσης και της ομοσπονδίας επειδή είναι γυναίκες; Δηλαδή, αν ήταν άντρες δεν θα τα υποστήριζαν αυτά;» Ξέρω και εγώ; Μήπως σχετίζεται με το φύλο η λύση, η ομοσπονδία κλπ; [η απουσία του σαν να μην σημαίνει τίποτα δηλαδή!] Αντιλαμβανόμαστε ότι παντού υπάρχουν διακρίσεις και παντού υπάρχει διαχωρισμός. [τι λες τώρα; αστεία πράγματα!] Μήπως και σε αυτό το θέμα υπάρχουν διακρίσεις και διαχωρισμός; Οι άνδρες καταπιέζουν το έθνος και εδώ; [το έθνος σαν να 'ναι δημιούργημα των αντρών] Και εδώ υπάρχει ανισότητα; «Είμαστε γυναίκες, είμαστε υπέρ της λύσης». Μήπως πρόκειται για κάποιον ξεσηκωμό κατά των αντρών; [τι λέτε τώρα, φυσικά και οτιδήποτε κάνει μια γυναίκα είναι εναντίον των αντρων αν δεν είναι υπέρ τους]Μήπως εκείνοι δεν επιθυμούν λύση ή την επιθυμούν λιγότερο; [για ανοίξτε τις τηλεοράσεις σας μετα τις 8...] Ο Ταλάτ είναι άντρας. Το ίδιο και ο Χριστόφιας. [το δήλωσαν; πως συμπεραίνεται αυθαίρετα;] Μήπως η δουλειά αυτή σέρνεται στην ανηφόρα επειδή αυτοί οι δύο είναι άντρες; Μήπως αν ήταν γυναίκες, θα ήταν πιο εύκολα τα πράγματα; Αν στη θέση του Ταλάτ καθόταν η κα Ογιά και στη θέση του Χριστόφια η κα Έλση, μήπως θα τέλειωνε αυτή η υπόθεση μέχρι τώρα; [οι κυριες αυτές είναι απασχολημένες να στηρίζουν τους συζυγους τους και να διοργανώνουν φιλανθρωπικές εκδηλώσεις -nice try, πειτε μας κατι άλλο παρακαλω] Δεν μπορώ να το ξέρω αυτό. [απ 'οτι φαίνεται ξέρεις πολλά άλλα] Αλλά αφού στο πανό έλεγε ότι «είμαστε γυναίκες, είμαστε υπέρ της ομοσπονδίας», σίγουρα το πρόβλημα αυτό σχετίζεται και με το φύλο. [σε καποια άλλη χώρα θα ήταν ευανάγνωστο και μια ένδειξη ότι η κοινωνία ωρίμασε] Για να πω την αλήθεια, δεν μου είχε περάσει καθόλου από το μυαλό αυτό. [σε προβληματισαν - πάλι καλά] Τελικά, λένε, και το κυπριακό ζήτημα είναι γένους θηλυκού. [λένε επίσης ΠΥΡ, ΓΥΝΗ και ΘΑΛΑΣΣΑ]Η Αμερική είναι γένους αρσενικού. [Αυτη ηταν κακια έτσι κι αλλιως] Το ίδιο και η Αγγλία, η Τουρκία και η Ελλάδα. Και ο κόσμος της Κύπρου είναι γένους αρσενικού, να μην τον ματιάσω. [Σκόρδα! Σκόρδα! πολύ επίκαιρα και αποτελεσματικά] Ε, μήπως έχουν άδικο οι γυναίκες μας, αν τώρα βγαίνουν στους δρόμους και φωνάζουν «είμαστε γυναίκες, είμαστε υπέρ της λύσης»; Το μήνυμα αυτό απευθύνεται προς εσάς κύριοι. [έλα δεν το πιστεύω.. Mα όλα απευθύνονται στους αντρες my dear] Είστε άντρες και επειδή είστε άντρες δεν υποστηρίζετε τη λύση. Όμως, τέλειωσε η περίοδος χάριτος πλέον. 'Αρχισε ο ξεσηκωμός. Το πρώτο μπαϊράκι σηκώθηκε στο Λοκματζή. Από δω και μπρος δεν θα έχει μολοχία [από το μολάχα; Βοηθηστε την αδαή!] ούτε και σαλάτα για όσους άντρες δεν θέλουν λύση. Ούτε καν φιλί θα τους δίνουν! Καταλάβατε; [Προσπαθούν! είπαμε ότι κι αν κανει μια γυναίκα στρεφεται εναντιον των αντρων αν δεν τους εξυπηρετει - τα ίδια θα λέμε τώρα;]

Νομίζω πως είχε κηρυχτεί τέτοιος πόλεμος κατά των ανδρών και σε κάποιο άλλο νησί. [Ποιο; Θα ήθελα το ονοματάκι του] Ήταν, λέει, ένα έρημο νησί. Και μόνο γυναίκες ζούσαν εκεί. Σκότωναν όλους τους άντρες που έχαναν τον δρόμο και έφταναν σε εκείνο το νησί. Μια μέρα έπιασαν πάλι έναν τέτοιο άνδρα. Τον έδεσαν σε έναν πάσσαλο. Και θα τον σούβλιζαν. [Οδύσσεια η ζωή του άντρα και αυτές οι γαϊδούρες να θέλουν κινήματα!] Την τελευταία στιγμή ο άντρας είπε κάτι που του έσωσε τη ζωή. [τσακ!] Ξέρετε τι τους είπε; [θα μας πεις εσυ μάλλον] «Να με σκοτώσει η πιο άσχημη από εσάς»! Δεν κουνήθηκε καμία από τη θέση της. [Α ρε παιδί μου θα έλλειπε το κυριώς κλισε: Είχα την εικόνα του τόπου γέννησης της ιστορίας, ένα τσιπουράδικο που τα έπινε μια αντροπαρέα και είπε να πει μια μαλακία να περάσει η ώρα - μην το κάνουμε και θέσφατο]

Η ιστορία αυτή θυμίζει λίγο και τη συνάντηση του Ιησού με τη Μαγδαληνή [και έλεγα πότε θα θυμηθείς τις πουτάνες] στην Ιερουσαλήμ [και τους Εβραίους]. Εξαγριωμένος όχλος ετοιμαζόταν, λέει, να λιντσάρει τη Μαγδαληνή κρατώντας ξύλα στα χέρια. Ο Ιησούς ρώτησε: «Τι έκανε αυτή η γυναίκα; Ποια είναι η αμαρτία της;». «Την πιάσαμε να επιδίδεται σε μοιχεία», [Μόνη της, ρωτώ εγω; - Άσχετο αλλα σχετικό] του είπαν. «Έχετε δίκαιο», τους είπε ο Ιησούς, «διέπραξε αμαρτία αυτή η γυναίκα». Ύστερα έσκυψε, πήρε μια πέτρα και δείχνοντάς την στον όχλο, τους είπε: «Όποιος από εσάς δεν έχει αμαρτίες να ρίξει την πρώτη πέτρα». Όλοι τραβήχτηκαν πίσω τότε. Κανείς δεν τόλμησε να ρίξει πέτρα στη Μαγδαληνή.[Ποιες είναι οι δικες μας δεν μας είπες και σε πληρώνουμε]

Οι γυναίκες μας δεν άνοιξαν πανό που να γράφει «είμαστε γυναίκες, είμαστε κατά της στρατιωτικής θητείας». [Ενα βουνο καθε φορά] Ούτε και πανό που να λέει «είμαστε γυναίκες, είμαστε αντίθετες με το να κάνει σωματεμπόριο το κράτος». [το είπαν αλλα ποιος τις άκουσε] Ούτε άνοιξαν πανό που να γράφει «είμαστε γυναίκες, διαμαρτυρόμαστε για το γεγονός ότι την γλυτώνουν οι σωματέμποροι με ελαφρές ποινές». [ξελαρυγγιάστηκαν αλλα δεν το συγκρατήσατε] Είπαν απλώς «είμαστε γυναίκες, είμαστε υπέρ της λύσης». Έτσι κατάλαβα και εγώ ότι το Κυπριακό είναι πρόβλημα γένους θηλυκού. [Το είπαν και οι πατέρες, "εκ γυναικός πηγάζουν τα φαύλα"] Θέλετε τώρα να βγουν και οι άντρες στους δρόμους και να φωνάξουν «είμαστε άντρες, είμαστε υπέρ της ομοσπονδίας»; [δεν θα ηταν άσχημο - για φανταστέιτε το] Φυσικά, αν δεν έχει πεθάνει το αντριλίκι... [Με αυτο το τελευταίο το έσωσες γνωρίζοντας το ευρως του αντρικου μυαλου - θα το κάνουν παραυτα]


[Να χαρείς ότι αγαπάς μη μου βγεις γυναίκα και πολλλλλλλλύ θα πλλλλλλλληγωθω]

*το λλλλλλλλ είναι Πελοποννησιακό


UPDATE: μετα απο έρευνα (τhank you K.) διαπίστωσα ότι το άρθρο είναι του Σενερ Λεβέντ και απο παραδρομη στην ηλεκτρονικη εκδοση της εfημερίδας δεν καταγράφηκε το ονομα του.

2 σχόλια:

Λεμέσια είπε...

Μάλλον δε διαβάζεις συχνά τα άρθρα του Σενέρ. Ξεχωρίζει η γραφή του από χιλιόμετρα. :)

Στο σημείο αυτό έπεσα κάτω από το γέλιο... :)))
...«Την πιάσαμε να επιδίδεται σε μοιχεία», [Μόνη της, ρωτώ εγω; - Άσχετο αλλα σχετικό]...

Τέλειο, Ρόουζ...

rose είπε...

να σου πω την αμαρτία μου δεν είχα καταφέρει να τελειώσω άρθρο του τα τελευταία 2 χρόνια. σταματούσα στην πρωτη παράγραφο...

το δέλεαρ [sic] εδώ ήταν η Γυναίκα και το άντεξα :-)